Udvalg vil fasthold ordningen med gratis natbusser i Randers

Randers Kommune vil fortsætte forsøget med gratis natbusser i år efter et vellykket pilotforløb sidste år.

For passagertallet steg med over 100 procent i festugen og markant i juleperioden, oplyser Miljø- og Teknikudvalget, som netop har sagt ja til at fortsætte ordningen.

De gratis natbusser videreføres i samarbejde med Midttrafik og skal igen køre i festugen samt udvalgte weekender ved jul og nytårstid.

Nu skal nye undersøgelser afdække, hvorfor passagererne vælger bussen – og hvordan de kan fastholdes fremover.

Undersøgelsen skal gennemføres inden en endelig evaluering i 2027.