Miljø- og teknikudvalget i Randers Kommune behandlede i denne uge sagen om ulovligt fiskeri i Randers Fjord.
Udvalget drøftede, hvordan kommunen kan bidrage til at begrænse problemet fremover.
Selvom det er Fiskeristyrelsen, der har myndigheden, ønsker kommunen at spille en mere aktiv rolle.
Udvalget tiltrådte forvaltningens forslag om øget samarbejde, oplysning og mulige stikprøvekontroller.
Samtidig er det besluttet, at forvaltningen skal tage kontakt til Fiskeristyrelsen for at styrke indsatsen.