Royal Run blev en festlig og hjertevarm dag

H.M. Kongen satte Royal Run i gang i Randers. Foto: Lars Horn, Dansk Idrætsforbund

En festlig og hjertevarm dag.

Sådan betegner Randers Kommune Royal Run i Randers, der blev sat i gang af Kong Frederik, der selv deltog på One Mile ruten.

Da den sidste deltager, Karina, krydsede målstregen, ventede der en særlig hyldest.

Nemlig en særlig stofblomsterbuket lavet af genbrugsmaterialer.

Buketten er én af fem unikke til værtsbyerne og hylder fællesskab, vilje og glæden ved at gennemføre.

Randers-borgmester Rosa Lykke Yde fortalte til TV2 Østjylland, at det havde været en god fest, og hun håber, at der kan komme flere lignende i fremtiden.