Det kostede 2,4 millioner kroner for Randers at være værtsby for Royal Run.
Udgifterne dækker blandt andet støtte til lokale løbeklubber, sikkerhed, afspærringer og faciliteter som toiletvogne.
Kommunen finansierer størstedelen via eventpuljen, mens en mindre del kommer fra arrangørerne. Borgmester Rosa Lykke Yde kalder i TV 2 Østjylland arrangementet alle pengene værd og fremhæver fællesskabet og den positive stemning i byen.
Sammenlignet med andre værtsbyer var Randers billigere end Horsens, men dyrere end Aarhus, hvor udgifterne var markant lavere.