Hjertepatienter i Randers kan fremover få mere behandling tættere på hjemmet.
Regionshospitalet Randers opretter nemlig en ny selvstændig afdeling for hjertesygdomme, som skal styrke det lokale tilbud og gøre det muligt at udrede og behandle flere patienter i nærområdet.
I dag bliver mange patienter sendt videre fra Randers og til andre hospitaler – men ambitionen er på sigt at kunne klare langt flere forløb lokalt.
Samtidig håber Regionshospitalet Randers, at den nye afdeling vil gøre det lettere at tiltrække speciallæger og skabe et mere robust tilbud til patienter i den østlige del af Region Midtjylland.