Nu får Spentrup langt om længe fjernvarme fra forsyningsselskabet Verdo:
Allerede om få måneder kan de første ejendomme i landsbyen nord for Randers slippe den dyre gas.
Over 580 husstande har allerede skrevet sig op til fjernvarme – målet er at nå over 750 husstande frem mod 2029.
Det sker som led i et skifte væk fra fossile brændsler og forøget forsyningssikkerhed.
Udrulningen starter ved nye boliger på Jennumvej.
Hele Spentrup kobles på hovednettet via en 5,5 kilometer lang forsyningsledning, som ventes at kunne styrke den lokale udvikling.