En af årets mest elskede måneder, maj måned, hyldes med fællessang under glaspyramiden på Hovedbiblioteket i Randers onsdag den 27. maj fra klokken 16.30 til 17.15.
Biblioteksmusikant Peter Elmelund præsenterer sammen med sangglade kolleger nye og gamle sange fra Højskolesangbogen under overskriften ‘mig og maj’.
“Temaet åbner for både maj måneds lethed og for individet; for mig. Men også jeg’et, der ‘bærer smilet med byrde’ og ‘ser de bøgelyse øer’. Vi skal også synge Inger Christensens Dejlighedssang og prise de ‘lyse nætter’. Vi får også ‘ege, der knoppes’ og Sebastians fnuglette Vårvise,” fortæller Peter Elmelund.
Sangene er valgt af Marie Garsdal Brøsted og Henrik Gadegaard, der også synger for. Der er som altid kaffe på kanden, og det er gratis at være med.