Hvidemølleområdet skal være et åndehul

Nu er der taget en beslutning om, hvad der skal ske i Hvidemølle-området.

Og de 106 hektar ved Gudenåen skal være byens nye, grønne åndehul.

Byrådet har besluttet, at der ikke skal bygges boliger i området. I stedet skal naturen styre udviklingen.

Planen er at fjerne de fysiske barrierer mellem byen og vandet.

Det betyder blandt andet nye stier, cykelbroer og måske endda en tunnel ved stationen, så det bliver let for alle at komme ud i det fri.

Samtidig skal området bruges til at sikre Randers mod fremtidige oversvømmelser med naturbaserede løsninger.

Der kigges også på muligheden for et nyt naturhotel og shelterpladser, så turister kan overnatte i naturen tæt på byen.