Kontantbetaling kan snart være fortid på færgerne ved Randers Fjord.
Randers Kommune foreslår at afskaffe kontanter på Udbyhøj kabelfærge og Ragna fra 1. juli i forbindelse med et nyt billetsystem.
Målet er at spare tid, forenkle driften og øge sikkerheden, da håndtering og transport af kontanter indebærer en risiko.
Samtidig er kontantbetaling faldet markant de seneste år.
Fremover skal passagerer betale med kort, MobilePay eller købe billet online inden afgang.