Unge i Randers tager nu springet fra at være deltagere til at blive frivillige hjælpetrænere i lokale idrætsforeninger.
Det sker gennem TrænerAkademiet 2.0 i Randers, hvor de unge lærer om blandt andet samarbejde, kommunikation og ansvar som træner.
Flere af de første deltagere er allerede blevet hjælpetrænere hos Randers Freja efter et praktikforløb med børn og unge.
Ifølge Randers Kommune viser erfaringerne, at unge gerne vil engagere sig i foreningslivet, hvis de får støtte og trygge rammer undervejs.
Målet er nu, at endnu flere unge i de kommende år skal prøve kræfter med frivilligt arbejde i Randers.