39-årig mand sigtet for spirituskørsel

En opmærksom patrulje bragte natten til lørdag en bilist til standsning på Udbyhøjvej i Randers. Det viste sig hurtigt, at den 39-årige mandlige fører af personbilen havde indtaget mere alkohol end færdselsloven tillader – og samtidig heller ikke var i besiddelse af et kørekort.

Manden blev derfor sigtet for spirituskørsel samt kørsel uden førerret og anholdt med henblik på udtagelse af en blodprøve. Blodprøven skal nu fastlægge den endelige promille.

Den 39-årige kan herefter se frem til en bøde for spirituskørslen samt en ekstraregning på 5.000 kroner for at føre bil uden førerret.