Konference skal udvikle landdistrikterne

Foto: Randers Kommune

I næste uge – den 19. maj – inviterer Randers Kommune borgere, foreninger og forsamlingshuse fra hele kommunen til en landdistriktskonference.

Det bliver i Langå Kulturhus, og her bliver temaet livskvalitet i landdistrikterne.

Der er lagt op til, at deltagerne skal dele erfaringer og hente inspiration til, hvordan lokale fællesskaber kan skabe udvikling i landsbyer og mindre bysamfund.

Under konferencen på tirsdag bliver der også sat fokus på lokale projekter i Langå.

Desuden rundes aftenen af med uddeling af priser til årets ildsjæl og årets initiativ, oplyser Randers Kommune.