I næste uge – den 19. maj – inviterer Randers Kommune borgere, foreninger og forsamlingshuse fra hele kommunen til en landdistriktskonference.
Det bliver i Langå Kulturhus, og her bliver temaet livskvalitet i landdistrikterne.
Der er lagt op til, at deltagerne skal dele erfaringer og hente inspiration til, hvordan lokale fællesskaber kan skabe udvikling i landsbyer og mindre bysamfund.
Under konferencen på tirsdag bliver der også sat fokus på lokale projekter i Langå.
Desuden rundes aftenen af med uddeling af priser til årets ildsjæl og årets initiativ, oplyser Randers Kommune.