Kampagne skal tiltrække flere mænd til SOSU-uddannelserne

I dag er under 15 procent af de studerende på SOSU-uddannelserne mænd.

Derfor har Børne- og Undervisningsministeriet lanceret en ny kampagne for at få flere mænd ind i faget.

Her møder vi blandt andet Oliver og Arved, som er i gang med uddannelsen til social- og sundhedsassistent.

Lige nu søger Randers Kommune nye elever over 25 år.

Du får løn under uddannelsen og gode muligheder for job, lyder det.

Ansøgningsfristen er den 21. juni.