Stort cykelevent skal få flere op på cyklerne

Et stort cykelevent skal få flere op på cyklerne i Randers. Det skriver Randers Kommune på deres hjemmeside.

Eventet finder sted torsdag den 28. maj klokken 15.30-18.30 på Østervold. Her vil Randers Kommune, en lokal cykelproducent og kommunens cykelhandlere fylde pladsen med elcykler, cykelaktiviteter og inspiration til en lettere hverdag på to hjul.

Målet er at få flere randrusianere til at vælge cyklen i hverdagen.

Formand for miljø- og teknikudvalget i Randers Kommune, Frank Nørgaard, mener, at hvis flere vælger cyklen på de korte ture, kan det være med til at skabe mindre kø, mere bevægelse og gøre Randers til en endnu stærkere cykelkommune.