Søndag blev en god fodbolddag i Randers og resten af Kronjylland.
Og det endda uden at Randers FC var i kamp.
Randers FC sikrede reelt overlevelse i Superligaen og byen tilmed Champions League i næste sæson.
Overlevelsen blev sikret med Vejle-sejren på 2-0 over Fredericia, og Champions League med AGF`s første danske mesterskab i 40 år.
AGF spiller nemlig kvalifikation til Champions League på stadion i Randers, hvilket sikrer både Randers Kommune og Randers FC penge i kassen.
Randers FC spiller i aften hjemme mod OB. Her kan der spilles helt frit, fordi en markant bedre målscore end Fredericia betyder, at klubben også er i Superligaen i næste sæson.
Samtidig fejres 20 års dagen for pokaltitlen mod Esbjerg i 2006.