Områdeudviklere skal styrke fælleæskab og sundhed

Socialdemokratiet i Randers Kommune vil have drøftet, om såkaldte områdeudviklere kan styrke lokale fællesskaber og sundhed.

Forslaget skal behandles ved et møde i Sundheds-, Idræts- og Kulturudvalget i dag, efter at indstillingen fra partiet tidligere er blevet udsat.

Men i dag drøftes ideen, som vil gøre områdeudviklerne til bindeled mellem borgere, foreninger og kommunen.

Det skal være med til at skabe flere lokale aktiviteter og gøre sammenhængen i indsatserne bedre.

Samtidig foreslå Socialdemokraterne i Randers, at modellen undersøges frem mod budget 2027.