Socialdemokratiet i Randers Kommune vil have drøftet, om såkaldte områdeudviklere kan styrke lokale fællesskaber og sundhed.
Forslaget skal behandles ved et møde i Sundheds-, Idræts- og Kulturudvalget i dag, efter at indstillingen fra partiet tidligere er blevet udsat.
Men i dag drøftes ideen, som vil gøre områdeudviklerne til bindeled mellem borgere, foreninger og kommunen.
Det skal være med til at skabe flere lokale aktiviteter og gøre sammenhængen i indsatserne bedre.
Samtidig foreslå Socialdemokraterne i Randers, at modellen undersøges frem mod budget 2027.