Grøntsagskoncert med kvinder på programmet

Foto: Malte Bülow Photography

En af Randers Kammerorkesters mest elskede koncerter er Grøntsagskoncerterne. Det pudsige navn stammer fra grøntsagsmarkedet udenfor Helligåndshuset, hvor koncerterne finder sted i den lyse koncertsal på første sal.

Her spiller orkestrets musikere en lille buket iørefaldende smagsprøver fra repertoiret. Denne gang er det orkestrets blæsere, som har fundet den musik, som de allerhelst vil spille – og det betyder, at der er lutter kvindelige komponister på programmet.

Undervejs fortæller musikerne om det, de spiller, og koncerten foregår i en afslappet og uhøjtidelig stemning, hvilket betyder, at hele familien er velkommen – og at der er plads til, at ungerne måske ikke lige kan sidde stille.

Koncerten foregår lørdag den 30. maj klokken 11.00 i Helligåndshuset, og der er gratis adgang.