Der er et ordsprog, der siger, hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det som regel også det, der er tilfældet.
Se bare på nedenstående samfundsøkonomiske analyser fra 2021 (øverst) og 2025 (nederst) og bedøm selv.


Ord bliver sådan set overflødige, for hvordan kan alle tal for Klimabroen eksplodere i positive effekter, uden der sådan set er lavet om på noget som helst andet en opjustering af tal fra 2021 til 2025 niveau.
Plus er gevinster minus er omkostninger
I Østbroen har vi bedt om sagsindsigt i alt baggrundsmaterialet, korrespondance m.v., og så vender vi frygtelig tilbage med, hvad vi har fundet ud af…….. Men indtil så blæser dette vanvid i luften.
Noget af det, som er helt synlig skævt, er, at man forhåndsindregner fremtidig byvækst, som om de allerede var bebygget, svarende til over 22.326 daglige ture, og så for at tvinge biler af tidsmæssige årsager ud på Klimabroen er en neddrosling af Havnegade fra 4 til 2 spor. Alt dette kan ses i bilag til Byrådssagen nr. 169 d. 24.06.2025 s. 5/6 i forudsætningsnotatet fra Rambøll.
Så hvis jeg var Klimabro fanatiker, og det kan jeg godt røbe, det er jeg ikke, så vil jeg skynde mig at få armene ned, for jeres tal passer ikke, og de bliver skræddersyet til at vise noget de ikke er.
Erik Bo Andersen
Østbroen